søndag den 29. juni 2014

Mit første bogkort.


Jeg har længe gerne ville prøve at lave et bogkort - men jeg havde bildt mig selv ind at det sikkert var besværligt (haha)
I sidste uge sad jeg så og lavede skabeloner på min Cameo til forskellige kortfoldninger - og jeg lavede også skabelon til et bogkort.
Jeg skar ud til et par kort - og samlede et - og så fandt jeg ud af at det nok i virkeligheden er MEGET nemmere bare at skære det på almindelig skæremaskine ... (så blev man så klog)

Men nu jeg havde skåret og samlet skulle kortet jo også pyntes... - jeg hev den nye Maja serie ned fra hylden - og i klubben torsdag aften fik jeg lavet forsiden af kortet.
Motivet er fra et ark i serien "Coffee in the arbour" - det er også fra den serie jeg har brugt papirer til kortet.


Jeg valgte gule og lyserøde blomster - det passer godt til citron motivet. 

Bladet er et chipboard - jeg har sat lidt lyserøde halvperler på. Knappen er fra Hobbygården - det er blomsterne også (og papiret ... og... og... og...) 

Det er da et fantastisk sommermotiv ikke? 

Indeni ser kortet sådan ud: 

Teksten var næsten oplagt ... jeg har printet den på majestic metallicpapir. 

Også indeni fik jeg plads til både chipboard, perler og blomster


Og der er lavet en lomme med et tag så der også er lidt at skrive en hilsen på.


Tak for besøg og alle de dejlige kommentarer. Nu er der lige under en uge til jeg trækker en vinder af min Candy. Er du med i trækningen?

Knus

11 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot Pips, det har du godt nok fået lavet godt må jeg sige. Jeg lavede miot første for omkring 4 år siden tror jeg, til min nieces konfrmation, og har så lavet en del af dem siden som bestillinger afterfølgende til folk der så det, og de er da snyde nemme at lave, og er helt enig med dig i, at det nok er aller nemmest bare at skære dem i hånden, da det kun er firkanter man bruger. Men kanon flot, det er det godt nok.

    SvarSlet
  2. Du kan sige hvad du vil, det ser svært ud, men flot er det, jeg tror det er "hyldedrik" der er i den kande, et rigtigt sommerkort. knus morkaren.

    SvarSlet
  3. Det er bare så flot :-) .. har også lige lavet et, de er sjove at lave :-)

    SvarSlet
  4. Super smukt bogkort! :)
    Dem har jeg lavet rigtig mange af efterhånden (altså uden en Sille *G*) - og der ER faktisk nemme at lave. Dit er lidt anderledes end mine - så jeg snupper lige et par idéer til det næste ;)

    SvarSlet
  5. Ser super godt ud. Her har jeg lagt idéen på hylden, men ikke helt væk. Er også vild med stemplet inden i.

    SvarSlet
  6. Super, super flot og lækkert og et skønt sommer tema. Jeg har endnu aldrig lavet denne model men en scrap veninde sagde til mig igår at sådan et skulle jeg lære hende at lave så mon ikke........ ;O)))

    SvarSlet
  7. Det blev da bare så fint og så feminint.
    Jeg blev også noget overrasket, da jeg lavede bogkort første gang. Det er super let og lige at gå til. Men ser svært ud.
    Selvfølgelig er jeg med i din candy. jeg går jo og glæder mig til den.......haha.
    Fortsat god sommer til dig.

    SvarSlet
  8. Hvor er det blevet flot, sig er der noget du "ikke" kan det er da ligemeget hvad du laver, så bliver det bare så helt gennemført Flot Flot
    God Dag

    SvarSlet
  9. Nydelig :)
    Ha en fin sommer.
    Klem Connie

    SvarSlet
  10. Det er så smukt et bogkort og så lækkert pyntet

    God sommer, knuss

    SvarSlet